O nás

Výběr z médií

KDYŽ MARYŠA PŘESTALA VYRÁBĚT SPECIÁLNÍ FIGURKY, ŠLI JSME DO TOHO

 
Když Maryša přestala vyrábět speciální figurky, šli jsme do toho
 

 

Článek z ekonomického magazínu: rozhovor s JINDŘICHEM FIKAREM, jednatelem a ředitelem Čokoládovny Fikar.

Patří k těm „pravěkým“ podnikatelům, kteří začínali zkraje devadesátých let. Dnes za ním stojí firma, která patří k největším výrobcům dárkových čokolád, tradičních čokoládových figurek, adventních kalendářů a speciálních čokoládových výrobků u nás.

Jaké byly vaše podnikatelské začátky? Byl vám někdo vzorem od koho jste se mohl učit?

Začínal jsem podnikat v roce 1991, to ještě žádné vzory nebyly. Celý svůj život jsem podnikal a podnikám v různých oborech. Nejdůležitější je, aby práce přinášela radost a bavila, bez toho bych nic dělat nemohl.

 

Proč právě nápad vyrábět čokoládu? Měl jste s její výrobou již nějaké zkušenosti? Kde jste čerpali recepty na jejich výrobu?

Výroba čokolády bylo takové pokračování „tradice“ v potravinářské výrobě. Začal jsem s pekárnou, která peče dodnes, pak pivovar a nyní čokoládovny.

Výrobnu čokolády v Kuřimi jste postavil během dvou měsíců v roce 1998. Jak se vám to podařilo?

V současnosti mají Čokoládovny čtyři haly. V roce 1998 jsme stavěli první. Ona je to klasická cihlová stavba bez složitého vnitřního uspořádání. Ale ono v těch „dávných“ dobách bylo všechno jednodušší. Dnes už nikdo jenom s nápadem nevystačí (pokud nejde o IT). Dostat se přes hroznou byrokracii, pak zaplatit všechny poplatky, vyplnit všechny dotazníky a pak zaplatit pokuty……

Věřili jste od počátku, že se vám podaří prosadit či porazit konkurenci na trhu v čokoládovém oboru?

Věřil, jinak bych to nedělal.

V čem je vaše konkurenční výhoda?

Vyrábíme téměř vše potřebné u nás ve firmě, prakticky jediné, co nakupujeme, jsou obaly. Máme štěstí na dva solidní dodavatele. Taky máme všechny důležité stroje dvakrát. Když je náhodou v sezóně porucha, stát nemůžeme ani hodinu. Takže mám vlastně dvě čokoládovny (smích).

Jaký byl váš první produkt?

Maryša přestala vyrábět figurky, tak jsme se do toho pustili, pak nějaké adventní kalendáře. Od roku 2006 vyrábíme pouze z belgické čokolády. Když jsme začínali, belgickou čokoládu znali pouze znalci. Dnes je to všední pojem na spoustě čokolád. Tak čekám, kdy mě Belgie dá nějakou medaili za propagaci. Třeba čokoládovou a my jim ji můžeme vyrobit (smích). První reklamní produkt byl Adventní kalendář pro PEPSI Colu.

Dnes jste největší výrobce speciálních čokoládových produktů u nás. Jak se taková speciální čokoláda vyrábí?

Příprava výroby je výrazně složitější než klasická čokoládová tabulka. Potřebujeme nové formy na čokoládu, ořezové nože na blistry, individuální potisk….. Ale hlavně nikdy nevíme, co bude za dva měsíce. Nasmlouvané jsou obvykle dvě, tři velké zakázky, jinak nic. My už to děláme 20 let, takže víme, že zakázky přijdou.

Jste také rodinná firma. Jak se vám daří skloubit podnikání a rodinu? Připravujete své potomky na převzetí firmy, až se rozhodnete někdy odejít do penze?

Do penze nepůjdu nikdy, už to slovo! Dva synové, Martin a Jindra, pracují ve firmě. Už jsem jim předal polovinu své práce. Docela jim to jde, tak uvidíme.

Dnes vyvážíte do celého světa. Kam všude exportujete? Kdo jsou vaši klienti?

Do celé Evropy, nejvíce do Německa, nic jsme nedodali zatím pouze do Vatikánu. Mimo Evropu např. Izrael, Maroko. Rusko, USA, Japonsko, Tchaj wan, Dubaj. Klienti jsou většinou agentury, které naše zboží dodávají koncovým zákazníkům. Koncoví zákazníci jsou ze všech oborů, např. Porsche, Microsoft, Tottenham Hotspur, Bosch, Škoda, Siemens, Sony, Coca Cola, Seznam, Rafael Nadal, Iberia…..

Mají zákazníci z různých zemí i různé chutě? Kde jsou zákazníci nejnáročnější?

Asi ano, V Rusku, Anglii či v USA jsou naprosto odlišné chutě. Ale obecně můžu říct, že námi používaná belgická čokoláda vyhovuje převážné většině zákazníků. Pouze rakouský zákazník chce chuť bližší čokoládě Milka (!). Tak jsme mu ji našli. Mercedes preferuje německou čokoládu, tak použijeme surovinu z Berlína. Na kvalitu jsou asi nejnáročnější v Japonsku, tam nám platí dokonce dvojitou kontrolu výrobků, všechno zboží musí přes detektor kovů.

Ve světě jsou různé soutěže i festivaly v tvorbě objektů a soch z ledu, písku a dalších materiálů. Letos například tvoří Češi betlém z písku přímo na náměstí ve Vatikánu.Existuje ve světě něco podobného v čokoládové tvorbě? Zúčastnili jste se nějaké takové soutěže či festivalu?

Dodáváme na Festival čokolády v italské Perrugii, ale sami se nezúčastňujeme.

Vyrábíte i individuální originální kousky na zakázku? Jaká byla vaše nejoriginálnější, nejexotičtější a nejdražší zakázka?

Individuální zakázky jsou dnes sedmdesát procent výroby. Nejoriginálnější je asi náš výrobek pro Škodovku. Byl to kulatý adventní kalendář ve tvaru poklice na kolo s 24 různými modely aut, pro Starbucks na Tchaj wan jsme dodávali adventní kalendář ve tvaru domu (pagody). Nejdražší byl speciální adventní kalendář, osmiúhelník, ke konci světa v roce 2012. Zákazníkovi bylo asi jedno, co to stojí (smích). A na co jsme hodně pyšní, tak jsou srdíčka pro T-mobile. Je jich více než milion a zakázku ve finále vyhrál Fikar z Kuřimi před Lindtem ze Ženevy.

Říká se, že čokoláda je zdravá, tedy pokud je vyrobena z kvalitních surovin. Co ale váha? Jak vy a vaše rodina se udržujete v dobré kondici?

Protože se čokoládou všichni neustále zabýváme, tak už ani moje menší děti nemají příliš zájem o nadměrnou konzumaci čokolády.

Jste nejen úspěšný podnikatel, ale také letcem. Jako první Čech jste uletěl na paraglidu s návratem v Alpách přes 200 km. Jaké nejvyšší výšky jste při letu dosáhl? Nebyla vám tam v oblacích trochu zima či jste si dodával energii čokoládou?

To byl naprosto jedinečný zážitek, 9 a půl hodiny ve vzduchu, bez motoru, jenom ve vzdušných proudech. Největší výšku jsem dosáhl v Alpách – 4,6 tisíce metrů, v ČR jsem byl u Tábora v 3,3 tisíce metrů. Několikrát jsem byl na bedně v Českém poháru paraglidingu, na Mistrovství republiky, dokonce jsme s kamarády skončili druzí v Bulharsku. Tam se konalo Mezinárodní mistrovství Moskvy, Kurska a moskevské oblasti …..

Jaké další sportovní úspěchy máte ještě za sebou?

Pořídil jsem si vírník, to je taková levnější verze vrtulníku a hybrid mezi letadlem a vrtulníkem. V servisu poškodili motor, za letu nad lesem vytekl olej a zadřel se motor. Měl jsem 60 sekund, abych přistál a přežil. Výrobce to nemá příliš dobře vymyšlené, při zastavení a vypnutí motoru se vypnou všechny digitální přístroje. Takže přistáváte ve stresu, nevíte pořádně kam a ještě nefungují přístroje. Pokud někdo chce vírník, jeden nový s dírou v motoru je k mání (smích). Díky zkušenosti z paraglidingu s přistáváním v neznámém terénu jsem to zvládl a přežil ve zdraví. Toho si taky cením.

Co vás inspiruje pro vaše nápady?

Létání!

Splnil jste si již vše, o čem jste snil? Co byste si ještě rád splnil?

Myslím že co mám, je dostačující, ještě se chci postarat o děti.

Děkuji za rozhovor.

https://www.ekonomickymagazin.cz/2018/12/kdyz-marysa-prestala-vyrabet-specialni-figurky-tak-jsme-do-toho-sli/

Nápady vymýšlím i v oblacích, říká majitel čokoládoven Fikar

Nápady vymýšlím i v oblacích, říká majitel čokoládoven Fikar

Co všechno snese čokoláda v Kuřimské továrně? Olejový filtr, hůlky ze Shreka, traktory pro značku John Deere, kamiony pro Mercedes...

Šéf Čokoládoven Fikar, které žijí především z reklamních zakázek, tvrdí, že vyrobit umí všechno. „Je to jen o ceně,“ říká Jindřich Fikar v rozhovoru pro iDNES.cz

Majitel čokoládoven Fikar Jindřich Fikar je úspěšným podnikatelem, ale i letcem. Je prvním Čechem, který na paraglidu v Alpách uletěl přes 200 kilometrů.

Napsali o nás:

Podnikatel roku

Podnikatel roku

Podpořili jsme turnaj mateřských škol v Kuřimi Březen 2019

 

Choco Cup Kuřim  

Nadšení z čokolády horolezce Radka Jaroše

Nadšení z čokolády horolezce Radka Jaroše

Nadšení z čokolády horolezce Radka Jaroše

Jindra Fikar a továrna na čokoládu

 

Letecký pohled na naši firmu (Čokoládovny Fikar)

 

Poštovní obálka s čokoládou

 

Čokoládovny Fikar záruka kvality

Reference

 

Reklamace

Reklamace

Při dodání je kupující povinen překontrolovat spolu s dopravcem stav zásilky. Reklamaci vyřizujte ihned před dopravcem, který je povinen vyčkat na Vaše stvrzení, že je zásilka v pořádku. Reklamaci vyřizujte ihned s řidičem. Neúplnou nebo poškozenou zásilku je nutno neprodleně oznámit e-mailem (info@fikar.cz) prodávajícímu včetně fotodokumentace, sepsat s dopravcem škodní protokol a tento do 24 hodin zaslat prodávajícímu e-mailem.

Poškozené zboží je třeba odeslat na vlastní náklady zpět na adresu: Čokoládovny Fikar, s.r.o., Blanenská 1344, 664 34 Kuřim. Po obdržení Vašeho vráceného balíku bude částka za poškozené zboží vrácena bankovním převodem na vámi sdělený účet.

Pokud je převzetí zásilky kupujícím od dopravce stvrzeno podpisem v dokladech dopravce nelze brát na dodatečné reklamace neúplnosti nebo poškození dodávky žádný zřetel.

Pokud chce zákazník reklamovat zboží koupené v internetovém obchodě www.fikar.cz, kontaktuje nás e-mailem (info@fikar.cz

.

REKLAMAČNÍ ŘÁD

 

  1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ

1.1 Společnost ČOKOLÁDOVNY FIKAR, s.r.o., nám. 1. května 1306/4, 664 34 Kuřim, IČ: 25529811,
DIČ: CZ25529811, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Brně pod číslem vložky C 30678 (dále jen „prodávající“) tímto reklamačním řádem v souladu s § 1811 odst. 2 písm. f) a § 1820 odst. 1 písm. m) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník v platném znění (dále jen „Občanský zákoník“), a § 13 zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele (dále jen „Zákon o ochraně spotřebitele“) řádně informuje kupujícího, kterým je spotřebitel (dále jen „zákazník“ nebo „kupující“), o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění práv z odpovědnosti za vady vč. záručních vad (dále jen „reklamace“), včetně údajů o tom, kde může reklamaci uplatnit. Práva z odpovědnosti prodávajícího za vady zboží ve vztahu ke kupujícímu, kterým není spotřebitel, se řídí výlučně aktuálně platnými všeobecnými obchodními podmínkami a Občanským zákoníkem a úprava obsažená v tomto reklamačním řádu se v takovém případě neuplatní, není-li v obchodních podmínkách prodávajícího uvedeno jinak.

1.2 Tento reklamační řád je vydaný v souladu s Občanským zákoníkem, Zákonem o ochraně spotřebitele a ostatními všeobecně závaznými právními předpisy České republiky.

1.3 Tento reklamační řád je umístěný na viditelném místě dostupném zákazníkovi v každé provozovně ČOKOLÁDOVNY FIKAR, a zároveň je zveřejněný na internetové stránce prodávajícího. Uzavřením kupní smlouvy prostřednictvím e-shopu prodávajícího (www.fikar.cz/eshop) se stává tento reklamační řád součástí smluvní dokumentace mezi zákazníkem a prodávajícím. V případě reklamací budou mít v případě rozporu mezi ustanoveními všeobecných obchodních podmínek prodávajícího a ustanoveními tohoto reklamačního řádu přednost ustanovení reklamačního řádu.

 

  1. ROZSAH ODPOVĚDNOSTI PRODÁVAJÍCÍHO ZA VADY, ZÁRUKA ZA JAKOST

2.1. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady.

2.1.1 Prodávající zejména odpovídá kupujícímu, že zboží:

  1. a) odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě,
  2. b) interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem,
  3. c) je vhodné k účelu, pro který je kupující požaduje a s nímž prodávající souhlasil, a
  4. d) je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci.

2.1.2 Prodávající odpovídá kupujícímu, že vedle ujednaných vlastností zboží:

  1. a) je zboží vhodné k účelu, k němuž se věc tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem,
  2. b) zboží množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které může kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením,
  3. c) je zboží dodané s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které může kupující rozumně očekávat,
  4. d) zboží odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které prodávající kupujícímu poskytl před uzavřením smlouvy.

Ustanovení uvedená výše se nepoužijí v případě, že prodávající kupujícího před uzavřením smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost zboží liší a kupující s tím při uzavírání smlouvy výslovně souhlasil. Prodávající rovněž není vázán veřejným prohlášením podle písm. b) shora, prokáže-li, že si ho nebyl vědom nebo že bylo v době uzavření smlouvy upraveno alespoň srovnatelným způsobem, jakým bylo učiněno, anebo že na rozhodnutí o koupi nemohlo mít vliv.

2.1.3 Prodávající odpovídá kupujícímu také za vadu způsobenou nesprávnou montáží nebo instalací, která byla podle smlouvy provedena prodávajícím nebo na její odpovědnost. To platí i v případě, že byla montáž nebo instalace provedena kupujícím a vada nastala v důsledku nedostatku v návodu, který k ní poskytl prodávající.

2.2. Vadou věci není opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží opotřebení odpovídající míře jeho předchozího používání (§ 2167 odst. 2 Občanského zákoníku). Práva z vad kupujícímu nenáleží, pokud vadu sám způsobil (§2167 odst. 1 Občanského zákoníku).

2.3. Kupující je oprávněn uplatnit u prodávajícího právo z vady, která se vyskytne u zboží v době dvou let od převzetí a u použitého zboží v době dvanácti měsíců od převzetí zboží kupujícím (§2165 odst. 1 a § 2168 Občanského zákoníku); vytkl-li kupující prodávajícímu vadu oprávněně, tato doba neběží po dobu, po kterou kupující nemůže věc užívat. Projeví-li se vada zboží v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí, ledaže to povaha zboží nebo vady vylučuje; tato doba neběží po dobu, po kterou kupující nemůže věc užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně.

2.4. Záruka za jakost (§ 2113 a násl. Občanského zákoníku).

Prodávající může svým prohlášením poskytnout záruku za jakost zboží přesahující rozsah odpovědnosti prodávajícího za vady danou zákonem, přičemž podmínky a rozsah této záruky určí v tomto prohlášení a kupujícímu vydá potvrzení o záruce za jakost (záruční list) za podmínek a s náležitostmi dle § 2174a Občanského zákoníku. Záruka za jakost vznikne i prohlášením učiněným v reklamě dostupné nejpozději v okamžiku uzavření kupní smlouvy, přičemž v případě rozporu mezi obsahem uvedených prohlášení, bude mít přednost obsah prohlášení uvedeného v reklamě, je-li pro kupujícího příznivější, ledaže byl před uzavřením smlouvy dodatečně upraven stejným nebo srovnatelným způsobem, jakým byla reklama učiněna.

2.5. Je-li poskytnuta záruka za jakost, záruční doba počne plynout od odevzdání zboží kupujícímu; bylo-li zboží podle smlouvy odesláno, běží od dojití zboží do místa určení. Má-li koupené zboží uvést do provozu někdo jiný než prodávající, běží záruční doba až ode dne uvedení zboží do provozu, pokud kupující objednal uvedení do provozu nejpozději do tří týdnů od převzetí zboží a řádně a včas poskytl k provedení služby potřebnou součinnost (§ 2115 Občanského zákoníku).

2.6. Vytkl-li kupující vadu oprávněně, po dobu od uplatnění práva z odpovědnosti za vady nebo ze záruky se až do doby, kdy kupující byl povinen po vyřízení reklamace zboží převzít (popř. již dříve převzal), neběží lhůta pro vytknutí vady ani záruční doba, byla-li záruka poskytnuta (§1922 odst. 2, § 2165 odst. 4 Občanského zákoníku). V případě vyřízení reklamace výměnou zboží nebo jeho součásti, neběží od dodání nového zboží nebo jeho součásti nová lhůta k uplatnění odpovědnosti za vady nebo ze záruky.

2.7. V případě, že prodávající při koupi zboží nabízí kupujícímu k prodanému zboží bezplatně další zboží jako dar, je na kupujícím, zda nabízený dar přijme. Dar však není předmětem koupě, proto prodávající neodpovídá za jeho případné vady. V případě, že dar má vady, na které prodávající kupujícího neupozornil, je kupující oprávněn dar vrátit.

 

  1. UPLATNĚNÍ PRÁV Z ODPOVĚDNOSTI ZA VADY (REKLAMACE)

3.1. Vadu zboží lze vytknout (uplatnit reklamaci) v kterékoliv provozovně prodávajícího, tj. v kterékoliv prodejně prodávajícího nebo v sídle prodávajícího (§ 19 odst. 1 Zákona na ochranu spotřebitele), a to osobně nebo písemně. Kupující může vadu zboží vytknout rovněž e-mailem na info@fikar.cz či telefonicky na zákaznické lince tel. č. +420 777 787 782. V případě, že je určená k provedení opravy jiná osoba (dále jen „záruční servis“), která je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, kupující vytkne vadu v tomto záručním servise (§ 2172 Občanského zákoníku). Adresy a telefonní kontakty záručních servisů najde kupující v záručním listě. Není-li v tomto reklamačním řádu uvedeno jinak, rozumí se uplatněním reklamace (reklamací) jak vytknutí vady zboží z titulu odpovědnosti prodávajícího za vady zboží, tak i z titulu záruky.

3.2. K odstranění vady převezme prodávající zboží na vlastní náklady. Vyžaduje-li to demontáž věci, jejíž montáž byla provedena v souladu s povahou a účelem věci předtím, než se vada projevila, prodávající provede demontáž vadné věci a montáž opravené nebo nové věci, anebo uhradí náklady s tím spojené (§2170 Občanského zákoníku).

3.3. Prodávající nebo záruční servis je povinný při uplatnění reklamace vydat zákazníkovi písemné potvrzení o tom, kdy zákazník reklamaci uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace zákazník požaduje (§ 19 odst. 2 Zákona o ochraně spotřebitele); potvrzení musí obsahovat i kontaktní údaje zákazníka pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace. Tímto potvrzením je i kopie reklamačního protokolu. V případě, že zákazník uplatnil reklamaci prostřednictvím prostředků komunikace na dálku, prodávající (záruční servis) je povinen potvrzení o uplatnění reklamace doručit zákazníkovi bez zbytečného odkladu e-mailem v případě, že mu je znám.

3.4. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena a spotřebitel o tom musí být informován nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě (§ 19 odst. 3 Zákona na ochranu spotřebitele). Po marném uplynutí této lhůty může kupující od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu. O vyřízení reklamace prodávající vyrozumí zákazníka na telefonní číslo anebo e-mailovou adresu, pokud zákazník tyto kontaktní údaje prodávajícímu poskytl. Nelze-li zákazníkovi doručit vyrozumění o vyřízení reklamace tímto způsobem, bude toto vyrozumění zasláno zákazníkovi písemnou formou na adresu jím uvedenou v reklamačním protokolu.

3.5. Prodávající nebo záruční servis je povinný vydat zákazníkovi písemné potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné potvrzení s odůvodněním zamítnutí reklamace (§ 19 odst. 5 Zákona o ochraně spotřebitele). Tímto písemným potvrzením je i kopie reklamačního protokolu s vyplněnou kolonkou vyřízení reklamace nebo dopis obsahující písemné vyrozumění o vyřízení reklamace. Jako doplňkové oznámení k písemnému potvrzení může prodávající zaslat zákazníkovi zprávu obsahující informaci o vyřízení reklamace na telefonní číslo zákazníka anebo jeho e-mailovou adresu v případě, že je zákazník prodávajícímu poskytl.

3.6. Pokud zákazníkovi vznikne povinnost převzít reklamované zboží zpět od prodávajícího, bez ohledu na způsob vyřízení reklamace, je zákazník bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 10 dnů ode dne vyřízení reklamace, povinen (i) zboží od prodávajícího převzít (v místě, na kterém zboží prodávajícímu předal, pokud se s prodávajícím nedohodne na jiném místě převzetí) nebo (ii) udělit prodávajícímu souhlas s jeho likvidací na náklady prodávajícího. Takovýmto souhlasem se zákazník zbavuje povinnosti zboží převzít.

3.7. V případě, že zákazník zboží v souladu s ustanovením článku 3.6. nepřevezme, ani neudělí souhlas s jeho likvidací, je prodávající v pozici uschovatele (§ 2120 odst. 1 Občanského zákoníku) a na právní vztah zákazníka a prodávajícího se použijí přiměřeně ustanovení zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník v platném znění, o smlouvě o úschově (§ 2402 a násl. Občanského zákoníku). Prodávající je oprávněn účtovat zákazníkovi za úschovu zboží částku ve výši 50,- Kč za každý, byť i jen započatý, den úschovy. Po marném uplynutí uvedené doby může prodávající též:

(i) zboží prodat na účet zákazníka za podmínek dle § 2126 občanského zákoníku a výtěžek z prodeje vydat zákazníkovi; nebo

(ii) odstoupit od kupní smlouvy na dodání zboží zákazníkovi a vrátit zákazníkovi kupní cenu zboží.

Výtěžek z prodeje nebo vracenou kupní cenu snížené o skladné a případně účelně vynaložené náklady spojené s prodejem zboží prodávající uhradí převodem na bankovní účet zákazníka, je-li prodávajícímu znám nebo, není-li prodávajícímu znám bankovní účet zákazníka, ponechá na interním účtu prodávajícího jako pohledávku zákazníka s označením jména zákazníka a tohoto vyzve k převzetí (popř. sdělení bankovního účtu pro vydání); tato pohledávka se neúročí. Nárok prodávajícího na náhradu škody ani její výše tím nejsou dotčeny.

 

  1. VŠEOBECNÉ PODMÍNKY REKLAMACE

Při uplatnění práv z odpovědnosti za vady (reklamace) u prodávajícího je zákazník povinný:

  1. a) předložit doklad o koupi, případně jiným způsobem nevzbuzujícím pochybnosti prokázat, že zboží bylo koupené v kterékoliv provozovně nebo e-shopu prodávajícího a kdy se tak stalo, a bezodkladně dodat reklamované zboží prodávajícímu, pokud se zákazník a prodávající nedohodli jinak (prohlídka zboží prodávajícím u kupujícího, odvoz reklamovaného zboží od kupujícího prodávajícím apod.);
  2. b) v případě uplatnění práva na výměnu zboží nebo odstoupení od smlouvy odevzdat prodávajícímu zboží včetně veškerého příslušenství, které bylo předmětem koupě. V případě odstoupení od smlouvy je kupující povinen vrátit, vše co podle uvedené smlouvy obdržel, tj. v případě, že byl se zakoupeným zbožím poskytnut prodávajícím dárek nebo jiné plnění za zvýhodněnou cenu, případně symbolickou cenu, a zákazník odstoupil od kupní smlouvy, je zákazník povinen spolu s vráceným zbožím vrátit i s ním poskytnuté dárky, resp. plnění poskytnuté za zvýhodněnou nebo symbolickou cenu (§ 1727 Občanského zákoníku);
  3. c) poskytnout součinnost nutnou pro vyplnění reklamačního protokolu pověřeným pracovníkem prodávajícího.

 

  1. NÁROKY Z VAD

5.1. V případě, že zboží má vadu, má kupující právo na její odstranění (§ 2169 odst. 1 Občanského zákoníku).

5.2. Kupující může požadovat dle své volby odstranění vady zboží opravou nebo výměnou zboží (dodáním nového zboží bez vad), ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by mělo zboží bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího (§ 2169 odst. 1 Občanského zákoníku). Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady (§ 2169 odst. 2 Občanského zákoníku).

5.3. Kupující může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy (§ 2171 odst. 1 Občanského zákoníku), pokud

  1. a) prodávající vadu odmítl odstranit, nebo
  2. b) je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího, nebo
  3. c) je vada podstatným porušením smlouvy.

5.4. Kupující nemůže od smlouvy odstoupit, je-li vada zboží nevýznamná. Má se za to, že vada není nevýznamná (§2171 odst. 3 Občanského zákoníku).

5.5. Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou zboží bez vady a vadného zboží, které kupující obdržel (§2171 odst. 2 Občanského zákoníku).

5.6. Právo na odstoupení od smlouvy nebo na přiměřenou slevu má kupující i v případě, že se vada projeví opakovaně (§ 2171 odst. 1 písm. b) Občanského zákoníku). O opakovaný výskyt vady jde jen tehdy, jestliže se stejná vada, která byla již nejméně dvakrát odstraňována, opětovně vyskytne. O uvedený případ nejde, projeví-li se na zboží po předchozí opravě jiná než dosud reklamovaná vada.

5.7. V případě, že prodávající reklamaci nevyřídí do 30 dní, má kupující právo na přiměřenou slevu nebo právo od kupní smlouvy odstoupit (§ 19 odst. 4 Zákona na ochranu spotřebitele, § 2171 odst. 1 písm. a) Občanského zákoníku).

5.8. Odstoupí-li kupující od smlouvy, prodávající vrátí kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu poté, co

obdrží věc, nebo co mu kupující prokáže, že věc odeslal (§2171 odst. 4 Občanského zákoníku).

5.9. V případě oprávněné reklamace má kupující právo požadovat po prodávajícím náhradu nákladů účelně vynaložených při uplatnění reklamace. Kupující musí nárok na náhradu takovýchto nákladů uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději však ve lhůtě jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu.

 

  1. POZÁRUČNÍ OPRAVY (POPRODEJNÍ SERVIS)

Prodávající je oprávněna zprostředkovat zákazníkům pozáruční opravy prostřednictvím dohodnutých partnerů, a to ve lhůtách, způsobem a v cenách pro zákazníka určených tímto partnerem prodávajícího. Prodávající informuje zákazníka bez zbytečného odkladu po obdržení těchto informací od partnera.

 

  1. MIMOSOUDNÍ ŘEŠENÍ SPORŮ

V případě, že zákazník není spokojený se způsobem, kterým prodávající vyřídil jeho reklamaci nebo se domnívá,

že prodávající porušil jeho práva, a nedošlo k urovnání sporu dohodou přímo mezi zákazníkem a prodávajícím, má zákazník právo podat návrh na zahájení mimosoudního řešení spotřebitelského sporu. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 44, 110 00 Praha 1, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 44, 110 00 Praha 1, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line). Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.

 

  1. ÚČINNOST REKLAMAČNÍHO ŘÁDU A ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

8.1 Prodávající si vyhrazuje právo na změnu tohoto reklamačního řádu, která nabude účinnosti nejdříve dnem uveřejnění aktualizovaného znění reklamačního řádu.

8.2 Tento reklamační řád je platný a účinný od 4.9.2023 a plně nahrazuje předchozí reklamační řád. Pro reklamaci zboží je rozhodující znění reklamačního řádu platného a účinného ke dni, kdy byla kupní smlouva uzavřena.

8.3 Kupující při potvrzení každé objednávky zboží z internetového obchodu prodávajícího potvrzuje, že se seznámil a že souhlasí s tímto reklamačním řádem společnosti ČOKOLÁDOVNY FIKAR, s.r.o.

 

 

Kariéra

Hledáme zaměstnance do výroby na pozici dělice- ruční balení čokoládových výrobků a následná kompletace na balícím stroji.

Hledáme brigádníky na vánoční trhy v Brně od 22/11 - 23/12.2024.

V případě zájmu a pro bližší informace volejte na číslo 777 787 783, nebo napište email na marketing@fikar.cz.

Hledáme zaměstance na náš termoformovací lis:

Lis

Důležité informace

Vzhledem k tomu, že rozhodující část předloh pro potisk je zasílána mailem, žádáme klienty o dodržování zásad, garantujících následnou spokojenost s výsledkem tisku. 

Předem děkujeme za dodržování těchto zásad, urychlí i zkvalitní to naši komunikaci.

 

Podklady pro tisk:

  • rozlišení min. 300dpi

  • texty v křivkách

  • tiskové PDF včetně spadů a ořezových značek

  • CMYK

  • data musí být zaslaná bez výseku i s výsekem

 

Podklady pro výrobu forem - pro CNC stroj:

  • 2D data nám posílejte vytvořené nejlépe v programu Adobe Illustrator ve formátu .EPS,             ,      křivky se nesmí protínat.

  • 3D data nám posílejte vždy ve formátu .STL

 

Z Vámi zaslaných dat vytváříme vždy dva náhledy před tiskem, které následně schvalujete. První náhled je od Vašeho grafika a druhý je již z tiskárny. Systém dvojitého schvalování se nám velmi osvědčil, protože se eliminují případné chyby.

.

.

.

Zásady zpracování osobních údajů

přijaté v souladu s Nařízením Evropského Parlamentu a Rady (EU) 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů), (dále jen „GDPR“) a v souladu se zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů

  1. Úvod

Společnost ČOKOLÁDOVNY FIKAR, s.r.o., nám. 1. května 1306/4, 664 34 Kuřim, IČ: 25529811,
DIČ: CZ25529811, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Brně pod číslem vložky
C 30678, coby provozovatel internetového obchodu www.fikar.cz/eshop (dále jen „Správce“) zpracovává osobní údaje tzv. subjektů údajů – fyzických osob, které:

  • mají zájem o nákup v internetovém obchodu (potenciální zákazníci);
  • v internetovém obchodu nakupují či nakoupily (zákazníci).

Správce dbá na to, aby zpracování osobních údajů subjektů údajů bylo zákonné, korektní, transparentní, přesné, důvěrné a osobní údaje byly zpracovávány pouze v nezbytném rozsahu. Správce dbá též na to, aby osobní údaje byly řádně zabezpečeny a aby při zpracování osobních údajů byla dodržena veškerá pravidla stanovená GDPR jakož i dalšími právními předpisy v oblasti nakládání s osobními údaji.

Tyto zásady byly přijaty mimo jiné za účelem doložení souladu zpracování osobních údajů ze strany Správce s právními předpisy. Vysvětlení jednotlivých pojmů souvisejících se zpracováním osobních údajů dle těchto zásad je uvedeno v čl. 12 níže.

  1. Správce osobních údajů

Správcem osobních údajů je společnost ČOKOLÁDOVNY FIKAR, s.r.o., nám. 1. května 1306/4, 664 34 Kuřim,
IČ: 25529811, DIČ: CZ25529811, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Brně pod číslem vložky C 30678.

Správce lze kontaktovat některým z následujících způsobů:

  • osobně (popř. písemně) v sídle Správce na adrese: ČOKOLÁDOVNY FIKAR, s.r.o., Blanenská 1344,
    664 34 Kuřim, Česká republika;
  • elektronicky prostřednictvím e-mailové adresy: info@fikar.cz;
  • telefonicky na čísle: +420 777 787 782, +420 777 787 783.
  1. Účely zpracování, pro které jsou osobní údaje určeny, a právní základ pro zpracování

3.1. Plnění kupní smlouvy

Správce zpracovává osobní údaje zejména za účelem uzavření a plnění kupní smlouvy, tedy minimálně proto, aby Správce mohl zákazníkovi dodat zboží zakoupené v internetovém obchodu.

Právním základem tohoto zpracování je čl. 6 odst. 1 písm. b) GDPR – plnění smlouvy, jejíž stranou je subjekt údajů.

3.2. Plnění právních povinností Správce

Správce zpracovává osobní údaje za účelem plnění právních povinností Správce, vyplývajících např. z účetních a daňových zákonů, ze zákona o ochraně spotřebitele apod., včetně povinnosti Správce být schopen doložit, že zpracovává osobní údaje v souladu s obecně závaznými právními předpisy, zejména v souladu s GDPR.

Právním základem tohoto zpracování je čl. 6 odst. 1 písm. c) GDPR – splnění právní povinnosti, která se na Správce vztahuje.

3.3. Oprávněné zájmy Správce

Správce může zpracovávat osobní údaje za účelem:

  • uplatňování přímého marketingu (viz čl. 5 níže);
  • určení, výkonu nebo obhajoby právních nároků (zejména právních nároků vyplývajících z uzavřené kupní smlouvy).

Právním základem tohoto zpracování je čl. 6 odst. 1 písm. f) GDPR – oprávněný zájem Správce.

3.4. Souhlas subjektu údajů

Na základě souhlasu subjektu údajů může Správce zpracovávat osobní údaje za účelem:

  • uplatňování přímého marketingu (viz čl. 5 níže);
  • zřízení a vedení zákaznického účtu (viz čl. 10 níže).

Právním základem tohoto zpracování je čl. 6 odst. 1 písm. a) GDPR – souhlas subjektu údajů.

  1. Zpracování osobních údajů na základě souhlasu

4.1. Dobrovolnost

Udělení souhlasu se zpracováním osobních údajů je zcela dobrovolné. Případné neudělení souhlasu nebude mít pro subjekt údajů žádné nepříznivé následky.

4.2. Odvolání souhlasu

Každý subjekt údajů má právo souhlas se zpracováním osobních údajů kdykoli odvolat, a to zejména jedním z následujících způsobů.

  • prostřednictvím zákaznického účtu;
  • elektronickým oznámením zaslaným na e-mailovou adresu Správce (viz čl. 2 výše);
  • listinným oznámením zaslaným na adresu sídla či provozovny/některé z provozoven Správce (viz čl. 2 výše);
  • telefonicky na kontaktních údajích Správce (viz čl. 2 výše).

Souhlas s vedením zákaznického účtu lze odvolat též zrušením zákaznického účtu (viz odst. 10.2 níže).

Odvoláním souhlasu není dotčena zákonnost zpracování vycházejícího ze souhlasu, který byl dán před jeho odvoláním.

  1. Přímý marketing

5.1. Obecně

Zpracováním osobních údajů pro účely přímého marketingu se rozumí zpracování osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení ve smyslu zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon č. 480/2004 Sb.“).

Obchodním sdělením se rozumí jakákoli forma sdělení, včetně reklamy a vybízení k návštěvě stránek internetového obchodu, určeného k přímé či nepřímé podpoře zboží či služeb nebo image Správce (zejména tzv. newslettery).

5.2. Jak to vlastně probíhá?

Zpracování osobních údajů pro účely zasílání obchodních sdělení vůči potenciálním zákazníkům (tedy osobám, které v internetovém obchodu ještě nenakoupily, ale rozhodly se odebírat obchodní sdělení) je možné pouze na základě jejich souhlasu se zpracováním osobních údajů. Rovněž i samotné zasílání obchodních sdělení potenciálním zákazníkům lze provádět pouze na základě souhlasu (v souladu s § 7 odst. 2 zákona č. 480/2004 Sb.).

Zpracování osobních údajů pro účely zasílání obchodních sdělení vůči zákazníkům (tedy osobám, které v internetovém obchodu již nakoupily) je možné i bez jejich souhlasu, a to na základě existence oprávněného zájmu Správce (viz odst. 3.3 výše anebo recitál 47 GDPR). Rovněž i samotné zasílání obchodních sdělení zákazníkům, pokud se tato obchodní sdělení týkají vlastních obdobných výrobků nebo služeb Správce, lze v takovém případě provádět bez jejich souhlasu (v souladu s § 7 odst. 3 zákona č. 480/2004 Sb.), pokud to zákazník původně neodmítl nebo následně neodmítne. [blíže viz https://www.uoou.cz/gdpr-a-nbsp-primy-elektronicky-marketing/d-30715]

5.3. Ukončení zpracování pro účely přímého marketingu

Správce ukončí zpracování osobních údajů pro účely přímého marketingu bezodkladně poté, co zákazník či potenciální zákazník vyjádří svůj nesouhlas s takovým zpracováním. Nesouhlas lze učinit např. některým z následujících způsobů:

  • odvolání souhlasu se zpracováním osobních údajů (viz čl. 4 výše);
  • vyjádření nesouhlasu se zpracováním osobních údajů, a to stejným způsobem jako lze odvolat souhlas se zpracováním osobních údajů (viz čl. 4 výše);
  • odhlášením, které je možné učinit v každém obchodním sdělení;
  • vznesením námitky proti takovému zpracování (za podmínky čl. 21 GDPR).

Bez ohledu na výše uvedené Správce ukončí zpracování osobních údajů pro účely přímého marketingu nejpozději do 3 let od posledního nákupu v internetovém obchodu (uzavření kupní smlouvy). Jakýmkoli dalším nákupem se tedy doba zpracování prodlužuje vždy o další 3 roky.

V případě, že k nákupu v internetovém obchodu nikdy nedojde, Správce zpracování ukončí současně se zrušením zákaznického účtu (viz odst. 10.2 níže).

  1. Kategorie příjemců osobních údajů

Příjemcem osobních údajů je každý, komu Správce osobní údaje poskytne.

Správce bude předávat osobní údaje zejména těmto příjemcům: subjekty poskytující účetní či daňové služby, poštovní či přepravní služby, služby rozesílání newsletterů, právní služby, IT služby, provozovatelé platebních bran, platebních systémů, správci domén, poskytovatelé technické podpory apod. Tito příjemci budou zpracovávat osobní údaje buď jako samostatní správci (tedy jako subjekty, které samy určují účely a prostředky zpracování osobních údajů, a to nezávisle na Správci), nebo jako zpracovatelé (tedy subjekty, které zpracovávají osobní údaje pro Správce, a to na základě jeho pokynů).

Vedle toho bude Správce poskytovat osobní údaje orgánům veřejné moci, pokud mu tuto povinnost ukládají obecně závazné právní předpisy. Tito příjemci budou zpracovávat osobní údaje vždy jako samostatní správci. Za příjemce však nejsou považovány orgány veřejné moci v rámci výkonu svých vyšetřovacích pravomocí.

  1. Předávání do třetích zemí či mezinárodním organizacím

Správce nebude předávat osobní údaje do třetích zemí ani mezinárodním organizacím ve smyslu čl. 44 a násl. GDPR.

  1. Doba zpracování osobních údajů

Osobní údaje budou zpracovávány pouze po dobu, která je nezbytná vzhledem k účelu jejich zpracování. Zánikem jednoho z právních základů pro zpracování osobních údajů není dotčeno zpracování osobních údajů (v nezbytném rozsahu) na základě jiného právního základu.

8.1. Plnění kupní smlouvy

Za tímto účelem bude Správce zpracovávat osobní údaje do 30 dnů po zániku poslední z povinností vyplývajících z kupní smlouvy. Tím není dotčena možnost Správce tyto osobní údaje následně dále zpracovávat na základě jiných právních základů a pro účely uvedené v těchto zásadách.

8.2. Plnění právních povinností ze strany Správce

Za tímto účelem bude Správce zpracovávat osobní údaje po dobu trvání příslušné právní povinnosti Správce stanovené obecně závaznými právními předpisy.

8.3. Oprávněné zájmy Správce

8.3.1. Přímý marketing

Za tímto účelem může Správce zpracovávat osobní údaje do doby vyjádření nesouhlasu s takovým zpracováním, nejdéle však po dobu 3 let od posledního nákupu v internetovém obchodu (viz odst. 5.3 výše).

8.3.2. Právní nároky

Za tímto účelem může Správce zpracovávat osobní údaje po dobu existence příslušného právního nároku, maximálně však po dobu 1 roku po uplynutí promlčecí lhůty dle obecně závazných právních předpisů. V případě zahájení a trvání soudního, správního nebo jakéhokoli jiného řízení, ve kterém budou řešeny práva či povinnosti vyplývající z příslušného právního nároku, neskončí doba zpracování osobních údajů k tomuto účelu před pravomocným skončením takového řízení.

8.4. Souhlas subjektu údajů

8.4.1. Přímý marketing

Za tímto účelem může Správce zpracovávat osobní údaje do okamžiku:

  • odvolání souhlasu se zpracováním osobních údajů (viz čl. 4 výše);
  • vyjádření nesouhlasu se zpracováním osobních údajů, a to stejným způsobem jako lze odvolat souhlas (viz čl. 4 výše);

nejdéle však do okamžiku zrušení zákaznického účtu (viz odst. 10.2 níže).

8.4.2. Vedení zákaznického účtu

Za tímto účelem Správce může zpracovávat osobní údaje do okamžiku zrušení zákaznického účtu (viz odst. 10.2 níže).

8.5. Výmaz osobních údajů

Bezodkladně po uplynutí doby zpracování podle odst. 8.1, 8.2 nebo 8.3.2 výše Správce příslušné osobní údaje, u kterých pominul účel jejich zpracování, anonymizuje či zlikviduje.

V případech dle odst. 8.3.1 nebo 8.4 výše Správce ukončí zpracování osobních údajů pro uvedené účely bezodkladně poté, co dojde k odvolání souhlasu, vyjádření nesouhlasu či zrušení zákaznického účtu.

  1. Práva subjektů údajů

Každý subjekt údajů má mimo jiné tato práva:

  • právo požadovat přístup ke svým osobním údajům (za podmínek čl. 15 GDPR);
  • právo na opravu nebo výmaz osobních údajů (za podmínek čl. 16 nebo čl. 17 GDPR);
  • právo na omezení zpracování osobních údajů (za podmínek čl. 18 GDPR);
  • právo vznést námitku proti zpracování (za podmínek čl. 21 GDPR);
  • právo na přenositelnost údajů (za podmínek čl. 20 GDPR);
  • právo odvolat souhlas se zpracováním osobních údajů (viz čl. 4 výše).

Každý subjekt údajů, který má za to, že Správce provádí zpracování jeho osobních údajů, které je v rozporu s ochranou soukromého a osobního života subjektu údajů nebo s příslušnou právní úpravou, zejména jsou-li osobní údaje nepřesné s ohledem na účel jejich zpracování, může

  1. a) požádat Správce o vysvětlení (kontaktní údaje viz čl. 2 výše), nebo
  2. b) požadovat, aby Správce odstranil takto vzniklý stav, zejména provedením opravy, doplněním nebo výmazem osobních údajů (kontaktní údaje viz čl. 2 výše).

V případě, že se subjekt údajů domnívá, že bylo porušeno jeho právo na ochranu osobních údajů, má též právo podat stížnost u dozorového orgánu, kterým je Úřad pro ochranu osobních údajů, se sídlem Pplk. Sochora 27, Holešovice, 170 00 Praha 7.

  1. Zákaznický účet

10.1. Zřízení zákaznického účtu

Zřízení zákaznického účtu je zcela dobrovolné, neboť Správce umožňuje provedení nákupu v internetovém obchodu i bez zřízení zákaznického účtu (tzv. bez registrace).

Aby mohl Správce uchovávat osobní údaje vložené do formuláře pro zřízení a vedení zákaznického účtu (či kdykoli později do zákaznického účtu vložené), potřebuje k tomu souhlas.

Do okamžiku, než potenciální zákazník uzavře se Správcem kupní smlouvu (tj. stane se zákazníkem), a následně po splnění všech povinností z uzavřené kupní smlouvy Správce nebude s osobními údaji nakládat jinak než pro účely vedení zákaznického účtu; tím však není dotčena možnost Správce zpracovávat osobní údaje na základě jiných právních základů, zejména na základě souhlasu uděleného pro účely uplatňování přímého marketingu (zasílání obchodních sdělení).

10.2. Zrušení zákaznického účtu

Zákaznický účet lze kdykoli zrušit prostřednictvím zákaznického účtu nebo na základě žádosti o zrušení zákaznického účtu zaslané na některou z kontaktních adres uvedených v čl. 2 výše.

Bez ohledu na výše uvedené Správce může zrušit zákaznický účet po 3 letech od posledního nákupu zákazníka v internetovém obchodu, jakož Správce může zrušit zákaznický i v případě, kdy zákazník poruší své povinnosti z kupní smlouvy.

V případě, že k nákupu v internetovém obchodu nikdy nedojde, Správce může zákaznický účet zrušit po 3 letech od jeho zřízení.

  1. Cookies a další technické údaje

Bližší informace o tzv. cookies a dalších technických údajích zpracovávaných při návštěvě webových stránek internetového obchodu jsou uvedeny v samostatném dokumentu Cookies.

  1. Základní pojmy

Osobními údaji jsou veškeré informace o identifikované nebo identifikovatelné fyzické osobě (tzv. subjekt údajů); identifikovatelnou fyzickou osobou je fyzická osoba, kterou lze přímo či nepřímo identifikovat, zejména odkazem na určitý identifikátor, například jméno, příjmení, datum narození, bydliště, e-mail, telefonní číslo, identifikační číslo, lokační údaje, síťový identifikátor nebo na jeden či více zvláštních prvků fyzické, fyziologické, genetické, psychické, ekonomické, kulturní nebo společenské identity této fyzické osoby.

Zpracováním osobních údajů je jakákoliv operace nebo soubor operací s osobními údaji nebo soubory osobních údajů, který je prováděn pomocí či bez pomoci automatizovaných postupů, jako je shromáždění, zaznamenání, uspořádání, strukturování, uložení, přizpůsobení nebo pozměnění, vyhledání, nahlédnutí, použití, zpřístupnění přenosem, šíření nebo jakékoliv jiné zpřístupnění, seřazení či zkombinování, omezení, výmaz nebo zničení.

Zákazníkem je fyzická osoba, která prostřednictvím internetového obchodu uzavřela se Správcem kupní smlouvu, tedy osoba, která má se Správcem tzv. zákaznický vztah.

Potenciálním zákazníkem je fyzická osoba, která doposud prostřednictvím internetového obchodu neuzavřela se Správcem kupní smlouvu, tedy osoba, která nemá se Správcem tzv. zákaznický vztah.

  1. Další informace o zpracování osobních údajů

Správce je povinen přijmout taková technická a organizační opatření, aby nemohlo dojít k neoprávněnému nebo nahodilému přístupu k osobním údajům, k jejich změně, zničení, ztrátě, neoprávněnému přenosu nebo jinému neoprávněnému zpracování nebo zneužití. Tato povinnost platí i po ukončení zpracování osobních údajů.

V případě dotazů ohledně zpracování osobních údajů lze Správce kontaktovat prostřednictvím některé z kontaktních adres uvedených v čl. 2 výše těchto zásad.

Obecné informace o zpracování osobních údajů lze nalézt též na internetových stránkách Úřadu pro ochranu osobních údajů dostupných na www.uoou.cz.

 

 

INFORMACE O SOUBORECH COOKIES

 

ČOKOLÁDOVNY FIKAR, s.r.o., nám. 1. května 1306/4, 664 34 Kuřim, IČ: 25529811, DIČ: CZ25529811, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Brně pod číslem vložky C 30678

 

Když používáte naše webové stránky www.fikar.cz/eshop (dále jen „Webové stránky“) společnost ČOKOLÁDOVNY FIKAR, s.r.o. z Vašeho prohlížeče přijímá a zaznamenává informace, které mohou zahrnovat osobní údaje. K sesbírání těchto informací používáme nejrůznější postupy, jako jsou například tzv. soubory cookies; tyto informace mohou zahrnovat Vaši IP adresu, jedinečný identifikátor využívající „cookies“, informace o cookies a informace týkající se toho, zda Váš přístroj disponuje softwarem potřebným pro přístup k určitým prvkům, jedinečný identifikátor přístroje a typu přístroje, doménu, typ prohlížeče a jazyk, druh operačního systému a jeho nastavení, stát a časové pásmo, dříve navštívené webové stránky, informace o Vašich krocích na našich Webových stránkách, jako například klikání, uskutečněné nákupy a označené preference a čas přístupu a referenční adresy URL.

 

Cookies používáme ke sledování toho, jak naši zákazníci používají Webové stránky, a abychom porozuměli preferencím našich zákazníků (například volba státu a jazyka). To nám umožňuje poskytovat našim zákazníkům služby a zlepšovat jejich internetovou zkušenost. Cookies používáme též k získání souhrnných údajů o provozu na stránkách a jejich komunikaci, ke zjištění trendů a získání statistických údajů s cílem naše Webové stránky dále zlepšovat.

 

Co jsou cookies?

Cookies jsou krátké textové soubory vytvářené webovým serverem a ukládané ve Vašem počítači prostřednictvím prohlížeče. Když se později vrátíte na stejný web, prohlížeč pošle uloženou cookie zpět a server tak získá všechny informace, které si u vás předtím uložil. Cookies využívá pro svou činnost naprostá většina webových stránek. Pod pojmem „cookie“ jsou v dalším textu uváděny také jiné úložiště v koncovém zařízení uživatele, např. localstorage nebo session storage. Bližší technické informace najdete na české Wikipedii.

 

Jak se dělí cookies?

Na našich Webových stránkách používáme v zásadě následující základní kategorie souborů cookies:

  1. Technické - jsou nezbytné pro správné fungování webu a všech funkcí, které nabízí. Tyto soubory zajišťují uchovávání produktů v košíku, zobrazování seznamu oblíbených výrobků, správné fungování filtrů, nebo přihlášení. Bez těchto souborů cookies nebude webová stránka správně fungovat a ve výchozím nastavení jsou povoleny a nelze je zakázat. Tyto soubory cookies neukládají žádné osobně identifikovatelné informace. Tyto cookies jsou nezbytně nutné pro provoz našeho webu a umisťujeme je na web i bez Vašeho souhlasu.
  2. Marketingové - rozdělujeme na tři podtypy. Jsou jimi analytické cookies, personalizované cookies a reklamní cookies. Tato cookies nám pomáhají optimalizovat nabídku pro zákazníky a oslovit je v reklamních plochách na jiných webových stránkách. Tato cookies podléhají Vašemu souhlasu. Pokud souhlas neudělíte, můžete i nadále naše internetové stránky navštívit a nakupovat. Bez udělení souhlasu s marketingovými cookies si však nebudete moci prohlédnout produktová videa umístěná u jednotlivých výrobků.
  3. Analytické - umožňují nám měření výkonu našeho webu a našich reklamních kampaní. Jejich pomocí určujeme počet návštěv a zdroje návštěv našich internetových stránek. Data získaná pomocí těchto cookies zpracováváme souhrnně, bez použití identifikátorů, které ukazují na konkrétní uživatele našeho webu. Pokud vypnete používání analytických cookies ve Vašem prohlížeči, ztrácíme možnost analýzy výkonu a následné optimalizace našeho webu.
  4. Personalizované - tyto používáme, abychom přizpůsobili náš obchod potřebám a zájmům našich zákazníků a připravili tak pro vás lepší nákupní zkušenosti. Díky personalizovaným cookies Vám můžeme nabídku uzpůsobit přímo na vás. Díky použití personalizovaných cookies se vyhnete neodpovídajícím doporučením výrobků nebo neužitečné mimořádné nabídky.
  5. Reklamní - tyto používáme my nebo naši partneři, abychom Vám mohli zobrazit vhodné obsahy nebo reklamy jak na našich stránkách, tak na stránkách třetích subjektů. Na základě těchto informací není zpravidla možná bezprostřední identifikace Vaší osoby, protože jsou používány pouze anonymizované údaje. Pokud nevyjádříte souhlas, nebudete příjemcem obsahů a reklam přizpůsobených Vašim zájmům a potřebám.

 

Cookies lze rozdělit podle toho, kdo je k Vám na web umisťuje, tj. na:

  • Cookie první strany (first party cookie) – jejich platnost je omezena na doménu webu, který prohlížíte. Tyto cookies jsou považovány za bezpečnější.
  • Cookie třetí strany (third party cookie) – jsou umístěny pomocí skriptu z jiné domény. Uživatele tak lze sledovat napříč doménami. Používají se často pro vyhodnocení účinnosti reklamních kanálů.

 

Podle trvanlivosti lze cookies rozdělit na:

  • Krátkodobé (session cookie) – vymažou se z Vašeho počítače po zavření prohlížeče.
  • Dlouhodobé (persistentcookie) – po zavření prohlížeče zůstávají zachovány, vymažou se teprve po uplynutí velmi dlouhé doby (ta záleží na nastavení Vašeho prohlížeče a nastavení cookies). Můžete je také ručně odstranit.

 

Komu cookies předáváme

Cookies slouží mimo jiné k přizpůsobení reklam vašim zájmům, a to jak na těchto stránkách, tak mimo ně. Za tím účelem umožňujeme uložit cookies třetím stranám, které je mohou použít ke sběru údajů o vašem chování na našem webu, anebo pro zobrazení přizpůsobených nabídek a cílené reklamy na jiných webových stránkách, než jsou naše internetové stránky.

 

Možnosti nastavení cookies

Náš web pracuje s cookies na základě souhlasu. Dokud nevyjádříte svůj souhlas s cookie soubory na našem webu (kromě nezbytných cookies), nebudeme je používat. V případě, že nám souhlas s používáním cookies udělíte, ale později jej budete chtít odvolat, níže se dozvíte, jak na to.

 

Nastavení cookies v cookie liště

Odvolání souhlasu s cookies můžete provést zde.

Následně můžete na našich webových stránkách změnit nastavení používaných cookies pomocí vyskakující lišty.

 

Doba zpracování cookies

Doba zpracování jednotlivých typů cookies, resp. jejich expirace se liší a v čase se mění. Naleznete ji v nastavení vašeho prohlížeče.

 

Vymazání cookies v prohlížeči

Vymazat můžete cookies ve Vašem prohlížeči – zpravidla bývá umístěno v „Historii“ navštívených stránek.

 

Blokování cookies v prohlížeči

Prohlížeče umožňují umísťování cookies na Váš počítač zablokovat. V takovém případě bude ale funkcionalita těchto stránek omezena. Informace o nastavení ukládání souborů cookies ve Vašem prohlížeči najdete na stránkách poskytovatele konkrétního prohlížeče.

 

Práva subjektu údajů

Sběr cookies za výše uvedeným účelem lze považovat za zpracování osobních údajů, které je možné, s výjimkou marketingových cookies, na základě našeho oprávněného zájmu ve smyslu čl. 6 odst. 1 písm. f) obecného nařízení o ochraně osobních údajů („GDPR“).

 

Máte právo obrátit se na nás s žádostí o sdělení podrobností o zpracování osobních údajů a my Vám bezplatně poskytneme podrobné informace. Podrobné informace ohledně zpracovávání osobních údajů (vč. možnosti odvolání souhlasu se zpracováním osobních údajů) naleznete na stránce Zásady zpracování osobních údajů.